A Concept Kids: Állatok egyszerre fejlesztő játék és remek kikapcsolódás a gyerekekkel – vagy akár a bevállalósabb idősekkel is.
Egyszerű szabályok, nagyszerű magyarázatok
A Concept Kids: Állatok szabályai nagyon egyszerűek. Ugyan van több játékvariáció vagy nehézségi szint, de így is pillanatok alatt megtanulható a játék. A játék alapkoncepciója szerint, a gyerekek alkotnak egy csapatot, és a feladványt a játékos szülő kapja. A gyerekek csapata kap 12 kártyát, amin állatok vannak. Ezek egyikét el kell kezdeniük „körülírni” a tábla segítségével. Ez úgy működik, hogy elhelyeznek az egyik szimbólumra egy keretet, amivel úgy érzik, hogy segíteni tudnak a szülőnek. Ezekkel meg tudják mutatni, hogy a kitalálandó állat milyen színű, milyen nagy, hol él, húsevő-e vagy növényevő, és így tovább. Például, tehetnek keretet a szavannára, a húsevőre, a sárga színre, a fogakra és karmokra, illetve a sörényre, hogy egy oroszlánra utaljanak. Az alapjátékban azt kell kideríteni, hogy a 12 kártyából hányat tud a szülő kitalálni, és ha nincs meg mind, akkor lehet újra játszani újabb 12-vel, hogy egyre jobb és jobb legyen ez a szám.
Tippek és pontok
A tippelés kihívása egyaránt nehezedik gyerekre és szülőre, azonban kis kreativitással ki lehet találni, hogy mire is gondoltak a kicsik. A szülő bármikor tippelhet, azonban a gyerekek csak igennel vagy nemmel válaszolhatnak. Ha nincs több keret, és a szülő nem találta ki, akkor a kártyát vissza kell tenni a dobozba. Amikor azonban eltalálja, akkor a pakli mellé kell tenni azt és gyűjteni, mert a játék végén minden ilyen kártya 1 pontot fog érni. Amelyik szülő kitalálja mind a 12 kártyát, igazi Legendás Oroszlánná fog válni. Persze ez nem csak a szülő érdeme lesz, hiszen a kicsiknek kell tudni ezt az információt eljuttatni, így ők lesznek az igazi kulcs szereplők.
Nehezítések és játékvariánsok
Persze egy ilyen játék többféle játékmódot is tud nyújtani, amelyek meg tudják színesíteni a közös játék élményét. A szülő helyet cserélhet az egyik gyerekkel, így annak lesz az a feladata, hogy kitalálja a körülírt állatot, míg a szülő a többi gyerekkel együtt írja körül. Lehet nehézségi szintet is változtatni, ami a gyerekek számára talán kevésbé ismert állatokat használja, amiknek előnye, hogy még több új állatot ismerhetnek meg, és nem csak a nevükről, de a tulajdonságaikat is megtanulhatják. Végül pedig még csavartabb módja az alapjátéknak, ha nem egy csapatban próbálják meg a gyerekek, vagy a gyerekek és a szülő meghatározni az állatot a táblán, hanem mindezt egy játékos csinálja, és a többiek próbálják meg kitalálni, hogy melyik állat is lehet az, amelyiket megmutatta a táblán. Miután lemegy a kör, egy következő játékos próbálhatja meg a következő állatot körülírni.
Vizuális barkochba gyerekeknek
Összességében tényleg így lehet legjobban összefoglalni, de a kreativitás, az ismeretszerzés és a csapatmunka sokkal jobban előtérbe kerül a Concept Kids: Állatokban, és ez adja meg a játék igazi élményét. Közös családi szórakozásra, tanuláshoz, iskolai programnak egyaránt ajánljuk ezt a játékot, ami több készséget is fejleszt, nem csak az állatokról való ismereteket!
Jó játékot!
Joni