
Antik hajsza
A birodalom bajnoka klasszikus versenyjáték: a résztvevők az antik római kor egy-egy népének jeles képviselőjét igyekeznek bajnokká avatni, lévén az nyer, aki előbb talál rá hősével egy rettegett mitológiai lényre és győzi azt le a végső csatában. A dolog persze egyáltalán nem pofonegyszerű, mivel a lények hollétéről senki sem tud, ráadásul a kalandozás kezdetén a legyőzésükhöz szükséges képességeknek és felszerelésnek is híján vagyunk. Utóbbiak megszerzéséhez keresztül-kasul be kell járnunk a Római Birodalmat. Hősünk karakterlapján három tulajdonságot találunk, jelesül a harcértéket, a kezdeményezést és az életerőt. A játékban a területek közti „mászkálás” és felfedezés során harcosunk tapasztalati pontokat gyűjt, amelyekből aztán kedvünkre fejleszthetjük bajnokunkat. Erre mindenképpen szükség is van, mert harci tapasztalat nélkül szinte esélytelen a másvilágra küldeni főellenségünket. Ugyanakkor túl sokáig nem éri meg a világot járni, egy idő után mindenképpen szembe kell néznünk nemezisünkkel. Kockázat nélkül nincs győzelem!
Történetek dióhéjban
És ha már kockázat: amikor harcosunkkal megérkezünk egy provinciába, a legtöbb esetben azzal zárjuk körünket, hogy húzunk a terület ikonjával megfelelő pakliból egy lapot, felolvassuk a rajta található rövid történetet, és reagálunk is rá ilyen-olyan módon. A kártyákat — a készítők által bevallottan — a Kaland-Játék-Kockázat sorozat lapozgatós könyvei ihlették. A hősök akár az aréna homokjában küzdenek az életükért, akár Dionüszosz dáridójában mulatoznak, jó, ha barátságot ápolnak a szeszélyes Fortuna istenasszonnyal, lévén több esetben dobókocka dönt a folytatásról. Sokszor próbára kell tennünk tehát szerencsénket, vagy éppen ádáz ellenfelekkel kényszerülünk megküzdeni. Apropó, harc. A játék lelke a küzdelem. Gyakran keveredhetünk csatába rosszakarókkal, gonosz ellenfelekkel. A csata befejeztével a győztes tapasztalati pontokat kap, melyekből fejlődésére áldozhat.
Kutatás a térképen
Minden játékos alapvető feladata, hogy nyomokat keressen szerte a Birodalomban, melyek elvezetik a fenevadhoz. Ebben segít a térképen elhelyezett öt szentély, ahol a jósok némi támogatás fejében egy-egy homályos részletet mutatnak meg, hol nem bukkanhat fel szörnyeteg. Ha alaposan kizártunk minden lehetőséget, tehát felkerestük valamennyi jósdát, akkor már biztosan tudjuk, hol rejtőzik a legyőzendő lény.
Mesélni jó
Összegezve, A birodalom bajnoka egy ókorban játszódó, történetmesélős játék, a hangsúly a játék során formálódó sztorin van. A szabályok egyszerűek, könnyen értelmezhetők, éppen ezért már 9-10 éves gyermekek is leülhetnek mellé. Ráadásul a gazdagon szövegezett történetkártyák nemcsak képzelőerejüket, történelmi ismereteiket, hanem olvasási készségüket is fejlesztik. A játékban a taktika szerepe sem elhanyagolható, emiatt tapasztaltabb játékosok számára ugyancsak tartalmas szórakozást nyújthat.