Vélemények
Értékeld a játékot!
2018. 01. 28.
jóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó
Nagy ellentétek vannak az előző kiadásoktól ebben a játékban. Sok lap van, ami erősebb a többinél, és így azokat érdemes venni, de ettől függetlenül nagyon izgalmas
Nagy ellentétek vannak az előző kiadásoktól ebben a játékban. Sok lap van, ami erősebb a többinél, és így azokat érdemes venni, de ettől függetlenül nagyon izgalmas
2018. 01. 27.
kedvenc
Az egyik kedvencem volt, érdekes pakliépítő játék. Nem nehéz.
Az egyik kedvencem volt, érdekes pakliépítő játék. Nem nehéz.
2015. 10. 19.
Távoli helyeken
Sajnos talán ez a leggyengébben sikerült kieg, a nagyok közül. Kevés újítást hoz a játékba, és sajnos került bele egy túl erős lap a Fool's Gold, ami ha kijön nem érdemes mást venni. Nem mondom, hogy rossz kiegészítő, vannak benne nagyon fontos lapok, de inkább csak veteránoknak ajánlanám :(
Sajnos talán ez a leggyengébben sikerült kieg, a nagyok közül. Kevés újítást hoz a játékba, és sajnos került bele egy túl erős lap a Fool's Gold, ami ha kijön nem érdemes mást venni. Nem mondom, hogy rossz kiegészítő, vannak benne nagyon fontos lapok, de inkább csak veteránoknak ajánlanám :(
2015. 08. 19.
Rejtett mélységek
A legtöbb Dominion kiegészítő meglehetősen látványos változásokat hoz a játékba. A Seaside-ban következő körre érvényes kártyák, a Prosperity-ben sok kincs és drága lapok találhatók, amelyek a játék első körétől feltűnőek.
Nekem a Hinterlands kicsit más élmény volt. Itt sok olyan lapot találunk, amely a megvásárlás pillanatában egyszeri hatással bír, ami néha szembetűnően hasznos, máskor pedig elsőre közepesnek tűnik. A lapoknak természetesen van szokványos, minden körben érvényes részük is. Annak ellenére, hogy a játék során csak egyszer érvényesül ez a vásárláskor alkalmazott hatás, lehetséges úgy használni őket, hogy nagyot változtassanak a játékon. Az Inn (?) például lehetőséget ad bármely és bármilyen mennyiségű akciólapot az eldobópaklinkból a húzópakliba keverni. Ha az eldobópakliban alig pár lap van, ez marginális hatás, ha azonban a húzópaklink csak 2-3 lapból áll, biztosíthatjuk vele, hogy a következő körünkben akár a teljes lapkészletünket felhúzhassuk, és 2-3 tartományt bezsebelhessünk. Másik példa, amit kiemelnék az Ill-gotten gains nevű lap, amely egy 1-es értékű kincs, ugyanakkor 5-be kerül. Az ingyenes réz mellett nem tűnik jó alternatívának. Kisebb előnye, hogy kijátszva kérhetünk a kezünkbe rezet, így a kritikus pillanatokban képes ezüstként funkcionálni, de 5 pénzért még így is harmatgyengének tűnik. Értelmet az ad a lapnak, hogy megvásárláskor mindenki kap egy átkot. Hasonlítsuk csak gyorsan össze a boszorkánnyal! Szintén ötbe kerül, de játékonként nem egy, hanem sok átkot oszt ki minden egyes boszorkányunk. Aki maga akar rájönni a lap titkára, most ne olvassa tovább a bekezdést. Haszna abban áll - és ez meglepően erős lappá teszi - hogy a játék végét képes nagyon közel hozni. Míg a boszorkány a paklik teleszemetelésével lassítja a játékot, addig az Ill-gotten gains felvásárlásával nem csak 10 pont előnyt szerzünk (minden ellenfelünk 10 átkot kap, ha mindet nekünk sikerül megvenni), de a szükséges háromból 2 pakli egyszerre fogy el. Így hercegségek és más, tartománynál olcsóbb győzelmi pontot adó lapok vásárlásával is remélhetünk nyerni.
A Hinterlands-t semmiképp sem ajánlom tehát elsőként megvásárolt Dominion kiegészítőnek, ugyanakkor a játékot élvezőknek mindenképp tanácsolom a beszerzését, új színt és elsőre nem nyilvánvaló mélységeket visz a játékba, nem beszélve a további változatosságról, amit a 26 új féle lap biztosít.
A legtöbb Dominion kiegészítő meglehetősen látványos változásokat hoz a játékba. A Seaside-ban következő körre érvényes kártyák, a Prosperity-ben sok kincs és drága lapok találhatók, amelyek a játék első körétől feltűnőek.
Nekem a Hinterlands kicsit más élmény volt. Itt sok olyan lapot találunk, amely a megvásárlás pillanatában egyszeri hatással bír, ami néha szembetűnően hasznos, máskor pedig elsőre közepesnek tűnik. A lapoknak természetesen van szokványos, minden körben érvényes részük is. Annak ellenére, hogy a játék során csak egyszer érvényesül ez a vásárláskor alkalmazott hatás, lehetséges úgy használni őket, hogy nagyot változtassanak a játékon. Az Inn (?) például lehetőséget ad bármely és bármilyen mennyiségű akciólapot az eldobópaklinkból a húzópakliba keverni. Ha az eldobópakliban alig pár lap van, ez marginális hatás, ha azonban a húzópaklink csak 2-3 lapból áll, biztosíthatjuk vele, hogy a következő körünkben akár a teljes lapkészletünket felhúzhassuk, és 2-3 tartományt bezsebelhessünk. Másik példa, amit kiemelnék az Ill-gotten gains nevű lap, amely egy 1-es értékű kincs, ugyanakkor 5-be kerül. Az ingyenes réz mellett nem tűnik jó alternatívának. Kisebb előnye, hogy kijátszva kérhetünk a kezünkbe rezet, így a kritikus pillanatokban képes ezüstként funkcionálni, de 5 pénzért még így is harmatgyengének tűnik. Értelmet az ad a lapnak, hogy megvásárláskor mindenki kap egy átkot. Hasonlítsuk csak gyorsan össze a boszorkánnyal! Szintén ötbe kerül, de játékonként nem egy, hanem sok átkot oszt ki minden egyes boszorkányunk. Aki maga akar rájönni a lap titkára, most ne olvassa tovább a bekezdést. Haszna abban áll - és ez meglepően erős lappá teszi - hogy a játék végét képes nagyon közel hozni. Míg a boszorkány a paklik teleszemetelésével lassítja a játékot, addig az Ill-gotten gains felvásárlásával nem csak 10 pont előnyt szerzünk (minden ellenfelünk 10 átkot kap, ha mindet nekünk sikerül megvenni), de a szükséges háromból 2 pakli egyszerre fogy el. Így hercegségek és más, tartománynál olcsóbb győzelmi pontot adó lapok vásárlásával is remélhetünk nyerni.
A Hinterlands-t semmiképp sem ajánlom tehát elsőként megvásárolt Dominion kiegészítőnek, ugyanakkor a játékot élvezőknek mindenképp tanácsolom a beszerzését, új színt és elsőre nem nyilvánvaló mélységeket visz a játékba, nem beszélve a további változatosságról, amit a 26 új féle lap biztosít.