A Gigamic kiadó, fehér dobozairól elhíresült logikai játékai, mindenféleképpen említésre méltóak ebben a kategóriában:
A Quoridorban a játékosok egymással szemben haladva próbálnak átjutni a négyzetrácsos tábla ellenkező oldalára úgy, hogy egymás elé helyezünk le fal-elemeket, amivel a játéktábla szépen lassan átalakul egy labirintus végeláthatatlan útvesztőjévé. És hogy mi teszi ezt egy logikai játékká? Mivel szembe haladunk egymással, ezért ami a másik játékosnak akadály, az nagy valószínűséggel nekem is az lesz.
Ahogy a jól lehelyezett falak, úgy a Quarto is megkerülhetetlen, ha logikai játékokról beszélünk. A játék alapja, a jól ismert amőba. De a kockákból kiépített négyzetrácsos játéktábla kialakítása eddig nem látott izgalmat tartogat a játékosoknak. Ugyanis csak a tábla szélső sorából vagy oszlopából vehetek el kockát, amit az oszlop vagy a sor másik végére rakhatok le. Így ha a tábla közepébe szeretném eljuttatni a X-em vagy az O-m, az csak minimum 3 lépésből lehetséges.
A család legújabb tagja pedig a Squadro, amiben az öt figuránkat kell átjuttatnunk a pályán, oda-vissza, de fontos, hogyha az ellenfelünk bábuja keresztezi útvonalunkat, a bábut vissza löki a pálya szélére, ezzel hátráltatva előrehaladásunkat. Így nem csak a saját mozgási lehetőségeinkre, de az ellenfelünk potenciális keresztezésére is figyelnünk kell.
Könnyedebb hangvételű, de nem kevesebb kihívással fűszerezett játék a Blue Orange kiadó játéka, a Battle Sheep, amiben harcias bárányokat terelgetve kell a legnagyobb területet elfoglalni, úgy, hogy lehetőleg az ellenfél bárányait körbe zárjuk, hisz a szabály adott, minél kevesebb bárányod van szabadon, annál kevesebb területet foglalhatsz el.
Gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt élvezetes az Észvesztő útvesztő. Építs úgy labirintust mágneses elemekből, hogy azt majd a másik játékosnak kell megoldania. Nem az a cél, hogy megoldhatatlan legyen a labirintusod, csak annyival legyen nehezebb, hogy te előbb old meg a másik játékos által épített labirintust.
Családi- logikai újdonságunk a Katamino Family, a népszerű Katamino játékok családi verziója. Nevét onnan kapta, hogy a Katamino-ban megszokott egyszemélyes kihívások mellett már ketten is lehet játszani, sőt a család fiatalabb tagjai, a háromévesek is találnak nekik való feladványt. Az pedig már csak cseresznye a torta tetején, hogy 2 dimenziós figurás, de akár 3 dimenziós feladványok is vannak a dobozban, így a kihívások szintje még tovább növekedhet.
Egyre gyakoribbak és közkedveltebbek az egyszemélyes logikai játékok, hiszen nem mindig adott egy partner a játékhoz, de ilyenkor is dolgoztathatod az elméd. Sokan szeretik az ördöglakatokat, amelyek különböző kivitelekben kaphatóak. Nehézséget, formát vagy anyagot tekintve hatalmas a választék, de akár egy szettben is megtalálhatjuk a legideálisabb kihívást. Az ördöglakatok világában mindenképpen érdemes megemlíteni a Cast család ördöglakatait, amik gyönyörű kivitelben, és a könnyűtől a színte megoldhatatlan nehézségig is kaphatóak.
Az egyszemélyes logikai játékot gazdagítják azok a játékok is, amelyekben több feladvány található, folyamatosan nehezedő szintekkel. Ezek rávezetik a játékost a neki passzoló nehézségi szinthez, hogy utána ezeket a szinteket megugorva fejlessze a logikánkat.
Találós kérdés: Mi a közös a robotokban, az unikornisokban a kutyákban és a macskákban? Az, hogy mindegyik megtalálható a Mindo logikai játék valamelyik változatában. A játékban dominószerű elemekkel kell kitölteni egy pályát. Egy olyan pályát ahol csak pár elem helye van előre jelölve, a többi elem helyét megtalálni már a mi feladatunk.
Nagy büszkeségünk az Okos kertész, egy magyar fejlesztésű logikai játék, ami akár egyedül is játszható, akár többen összedolgozva, vagy egymással versenyezve, és találhatóak játékverziók a kicsiknek, és a nagyobbaknak is. A játék lényege, pedig egy színpompás gyönyörű kert megépítése virágokkal.
30-60 darab folyamatosan nehezedő szintet kell azoknak teljesíteni, akik a Logicus valamelyik játékát szeretnék végigvinni. Legyen szó akár egy állatkert berendezéséről, mint a Leolino-ban, vagy Noé bárkájának feltöltéséről, mint az Archelino-ban, vagy akár Matrjoskababák összerakásáról egy befagyott tó jegén(Babushka), a logikai játékok tárháza szinte kifogyhatatlan, és nem is engedjük, hogy kifogyjon, mert mi is nagyon szeretjük őket.