Webáruházunkban sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk a weboldalhasználatra vonatkozó adataidat, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket te adtál meg számukra vagy az általad használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek.

9.990 Ft

Magic Maze - Fogd és fuss!

9.990 Ft

Vélemények

4.52
29 értékelés
(19)
(7)
(2)
(1)
(0)
Értékeld a játékot!
2020. 04. 27.
Szórakoztató

Szeretjük, de nem egyszerű, hogy nem beszélhetünk :D
Figyelni kell az időt is, hogy mit tudsz lépni, de nagyon jó.
2020. 04. 17.
A nem hangos partyjáték

Annyira újító ez a játék. Bebizonyította, hogy lehet olyan partyjátékot csinálni, amivel nem zavarjuk a szomszédokat és mégis hihetetlenül szórakoztató. Szerintem készségfejlesztőnek is elmegy (felnőtteknek is), hisz annyira számít, hogy milyen gyorsan találod meg az ellopni kívánt tárgyakat, a megfelelő kijáratot. Még nem vittük ki az összes szintet, de fantasztikus ötlet volt, hogy ennyi nehézségi fokozattal látták el a játékot. Egyetlen negatívumot tudok mondani, az pedig a doboz belsejének az igénytelensége. Nincs benne SEMMI rendszerező, minden össze-vissza hánykódik benne, így kell szerezni hozzá valami rendszerezőt, vagy legalább több tasakot az elemeknek, hogy ne kopjon el.
2019. 12. 02.
Néma Csend

Imádjuk, vicces, pörgős.
2019. 11. 25.
Kooperatív és csend

Egy nagyon jó kooperatív játék, amiben a legnehezebb a csend betartása :D Alternatívaként nagyon csúnyán néztünk egymásra és hümmögtünk. A szabályok nagyon egyszerűek, egy menet nagyon rövid idő. A játék hátránya, hogy csak egy "Csinálj már valamit!!!!" kopogtató van. Időre érdemes odafigyelni, és a homokóracserét az utolsó pillanatig kihúzni. 3-4 fő az ideális, úgy kellően izgalmas is, afelett eléggé nagy a káosz, 1-2 játékosnál meg nincs nagyon kihívás.
2019. 10. 13.
Arra.... nem a másik arra...

E kooperatív társas központi eleme a csend. Akkor mégis hogy lehet kooperatív, ha nem lehet beszélni közben? Hát igen... :D Ezt a játékot vagy szeretni vagy utálni lehet, de közömbösen biztosan nem fog hagyni. A feszültséget az egymás meg nem értése vagy félreértése adja, mintsem maga a játék izgalma. Valaki egyszer azt mondta, hogy ez egy barátság próbáló játék, ha sértődés nélkül le tudtok játszani pár kört, akkor a barátságotok stabil alapokon nyugszik. Összességében egy jópofa kis parti játék.
2019. 09. 27.
Csend és béke

Az alap ötlet jó, mindenki egy tevékenységet végezhet, közben csendben kell lenni. Kooperatív és ötletes, bár minél nagyobb a csend, annál jobban azt érezni, hogy mindjárt felrobbanunk :D
2019. 07. 22.
Kreatív, új, de nekem kevés

Nem nagyon találkoztam még hasonló játékkal, szerintem egyedi. Érdekes, hogy nem szólaltok meg játék közben... viszont pont ez a nagy hátránya is. Hogy lesz így TÁRSAS?! Ugyanaz volt az érzésem, mint mikor egyedül ülök a gép előtt, és nyomkodom a billentyűket. Az első 1-2 játéknál jókat nevettünk rajta, de szerintem többet nem kerül elő. El tudom képzelni, hogy kisebbeknek, kezdőknek jó élmény, de szerintem nekik sem lesz benne annyi játékuk, hogy megérje.
2019. 06. 20.
Meglepően ötletes újító játék

Röviden:
+ eredeti alapötletű kooperatív játék
+ változatos, sose lesz két parti ugyanolyan
- társaságfüggő a játékélmény
2019. 04. 11.
Halvérű telepaták előnyben

+ eredeti alapötletű kooperatív játék
+ változatos, sose lesz két parti ugyanolyan
+ igényes komponensek
- zabálja a helyet a polcon
- az alapfelállás nem túl szimpatikus
- a többi kooperatív játéknál is jobban társaságfüggő a játékélmény

A Fogd és Fuss egy olyan játék a számomra, ahol a koncepcióban sokkal több benne van, mint amennyit végül a játékból kihoztak. Mert az alapötlet briliáns (még akkor is, ha korábban már láttuk). Aki még nem vett részt profi csapatépítő gyakorlaton, az képzeljen el egy videojátékot, ahol az irányítás minden egyes funkcióját más játékos csinálja. Ati mozog előre, Betti hátra, Cili nyomja az ugrást, Dani az ajtókat nyitja, Emi pedig az akciógombot kezeli. Ha a Lost Vikings ugrott be, jó nyomon jársz.

Az első, és legfontosabb, hogy nincs "én figurám, te figurád", mint mondjuk a Pandemicben. Itt mindenki valós időben cselekszik minden bábuval - de csak azt teheti, amit a saját, a játék elején kiosztott "szerepkártyája" megenged neki. Vagy valamelyik irányba mozog (fel-le-jobbra-balra), vagy új részeket fedezhet fel, vagy teleportálhat, vagy mozgólépcsőn utazhat. A játék lelke egy platform / dungeon explorer keverék, ami 3 fő szakaszból áll:
1.) a pláza felfedezése, amíg meg nem találjuk a kijáratot, és a keresett tárgyak helyét
2.) eljuttatni a megfelelő színű figurát a megfelelő tárgyra
3.) elhagyni a plázát, mielőtt lefogy az idő

Ha ez sikerült, akkor nyertetek, minden más esetben vesztett a csapat.
Hogy érdemes-e megvenned a játékot? Kipróbálás nélkül nem javasolnám. És hogy miért is (nem)?
Kezdjük a jó dolgokkal.

A játék külcsínje nagyon megnyerő. Vastag kartonlapok, fa figurák, és még olyan apróságokra is figyeltek, hogy színtévesztő / színvak játékosok is ugyanúgy tudják élvezni a játékot, mint a többiek (a Panic Lab pl. egyszer ezen bukott el nálunk). A pláza-kártyákon lévő grafikák is roppant tetszetősek, van hangulata a pályának.
A véletlenszerűen felhúzott lapok, és a későbbiekben bővülő küldetések biztosítják, hogy a játék hosszútávon is rengeteg érdekességet fog majd rejteni, és hogy kétszer aligha fogjátok ugyanazt a partit lejátszani. Ha hozzávesszük, hogy a szerepkártyákat is cserélgethetitek, akkor pedig tényleg csak matematikai esélye van az ismétlődésnek. Az egyjátékos mód inkább kellemes figyelmesség, de ez a játék mindenképp társasággal az igazi (amellett, hogy két fővel se rossz). 8 játékosnál már valóban inkább állva érdemes játszani, és nagyon ügyelni, hogy a felfokozott tempóban ne mozgassuk el a pályalapokat.
A Fogd és Fuss emellett rendelkezik a koop játékok összes pozitívumával. Ha olyan valakiknek szeretnéd bemutatni, akik már unják, hogy egy társasban csak egy győztes lehet, akkor ez is egy jó belépőjáték lehet.
Továbbá kezdőknek is gyorsan elmagyarázhatóak a szabályok, és egy-egy parti gyorsan lemegy - kudarc esetén gyorsan lehet újra próbálkozni.

És akkor a feketeleves.

Ennek egy része szubjektív probléma, pl. hogy a játék zabálja a helyet. Értem én, hogy egy játéknak kell bizonyos "shelf presence", hogy észrevegyék, de a Fogd és Fuss bőven elfért volna egy fele ekkora dobozban. Ha a Szamuráj Szellemet dicsértem a helykihasználásáért, a Fogd és Fuss-t el kell, hogy marasztaljam.
Másik személyes parám a játék alapgondolata. Bolti lopás meg plázafosztogatás? Tényleg? A játék megmaradhatott volna egy teljesen sablon dungeon explorer kincskeresős kalandnál, és szerintem senki sem marasztalta volna el ezért. A Kincsvadászt sem a háttere, hanem a mechanikái tették naggyá. Ahogy olvastam, az előttem lévőknél sem volt teljesen pozitív fogadtatása a dolognak, és én is nekik adok igazat. Persze, lehet ez egyeseknek mókás, (haha, csóró Gimlinek már baltára sincs pénze), de nekem nem adja.

Objektív(ebb) dolog viszont, hogy a játék kulcsponti mechanikáival sincs minden rendben. Nevesítve az időkorlát, párosítva a beszélgetés tilalmával. Mindenkinek különböző ingerküszöbe és stressztűrése van, és ha random újonc társaságot egyből a mélyvízbe dobunk, jó eséllyel frusztráció lesz a vége. Más, általam is próbált koop játékban (Pandemic, Forbidden Island, Ghost Fightin' Treasure Hunters, Red November, de még a Szamuráj Szellem is) meg lehet állni, van idő bőven magyarázni, tisztázni az esetleges félreértéseket, új tervet kovácsolni ha valami nem jött össze, és úgy általában kézben tartani a játékot. Itt viszont a két korlátozás okozta kombinált stressz szélesre tárja a kaput a káosz előtt, és nagy eséllyel hozhatja ki a legrosszabbat a türelmetlenebb/parásabb emberekből.
Ugyan a Fogd és Fuss-ban nincs "alfa-játékos" funkció, de akadhat majd olyan valaki, aki a többieknél erélyesebben akarja noszogatni a játékostársakat, hogy csináljanak már valamit, és általában ő lesz az, aki csapkodja a piros figurát mások elé, ha kell, ha nem. Persze, legközelebb majd megkérjük, hogy inkább addig mással üsse el az időt, de egyetlen ilyen ember is nagyon el tudja rontani a többiek élményét. Kevés ilyen játékkal volt dolgom, ahol ennyire rányomta a bélyegét a játékélményre az, hogy milyen habitusúak a játszótársak. És nem, nem csak negatív tapasztalatom volt, de erre is készüljön fel, aki megveszi a Fogd és Fuss-t.

Amit ajánlok az élvezetes játékért:
- Ha csak egyetlen újonc játékos is van, először mindig fussatok egy tesztkört. Se óra, se beszédtilalom. Mindenki jöjjön tisztába azzal, hogy ki mit csinál. Minden játékos hozzájárulása létfontosságú a kaland sikeréhez, így nem fér bele az, hogy valaki csak félig, vagy egyáltalán ne értse, mit csinál a figurákkal. Vegyétek végig, ki mit csinál, mi a feladata, mik a limitációk (pl. teleport menekülésnél nem működik, rontott mozgást nem csinálhatsz vissza, stb.), mikor lehet beszélni.
- Ha ez megvan, játszatok egy-két kört, órával, de beszélgetve. A játék igencsak feszült állapotba tudja hozni az embert, és folyamatos koncentrálást igényel. Ezek a partik megmutatják, hogy kinek mire kell figyelnie.
- Beszéljétek meg az alapvető taktikákat, stratégiákat. A legegyértelműbbnek tűnőt is. Például hogy az órát sose fordítsátok át, ha nem ment még le több mint a fele. Vagy hogy a felfedezéshez az adott színű hőst kell eljuttatni az adott színű nagyítóra. Vagy hogy minden új lapka felhúzásánál figyeljétek, feljött-e már a 4 keresett tárgy, és a vészkijárat.
- Ha ez megvan, utána mehet az igazi játék, órával, hang nélkül. Ha pedig már telepata szinten ismeritek a másik gondolatait, akkor nyugodtan keverjétek be a 15 extra küldetéskártyát, külön kijáratokkal, törpe-átjáróval, és a többi nehezítéssel.
2019. 03. 21.
Némán, időre?

Klassz játékmechanizmusú kooperatív játék. De nem tetszik a története - miért rablás? Olyan destruktív, emiatt nem is nagyon szeretem terjeszteni gyerekeknek. Nem lehetett volna elrejtett kincset keresni?! Az időnyomás hatására keletkező feszültség pedig van akit blokkol, van, akit felpörget, akár a túlzott hevességig is, ezt jó figyelembe venni adott játékoscsoportnál.
2018. 11. 19.
Nicsak, ki kopog

Az idei Társasjátékok Ünnepén próbáltuk ki és szerettük meg azonnal, úgyhogy haza is hoztuk. Pörgős asztali adrenalin bomba, amikor bármit megadnál pár szóért. Gyors, az időlimit a homokóra mezők által nem engedik, hogy elnyúljon a játék. Az illusztrációk fantasztikusak, még ha ez a pláza dolog fura is lehet, de nincs igazán idő bámészkodni, mert minden pillanatok alatt történik. Egy negatívum, amit a próbajátéknál nem vettem észre a bábukon lévő matricák, jobb lenne ha valahogy festve lennének. Szuper kis egyszerűen magyarázható, tanítható co-op.
2018. 06. 01.
Mókás lopás

Kleptomániás hősfigurákat mozgatunk mindannyian a táblán, mindenki csak egy irányban, ill. funkcióval (teleport, mozgólépcső, felfedezés). Nagyon jó az ötlet, hogy nem lehet beszélni, ezt igen nehéz megállni!
2018. 05. 08.
Alfajátékos kilőve

Mókás kooperatív játék, ami ügyesen megoldja az alfajátékos problémát (amikor mindig egy ember mondja meg a többieknek mit csináljon), mivel nem lehet beszélni közben, így mindenkire egyformán szükség lesz. Ez persze vissza is üthet, mert ha valaki nagyon bealszik, akkor visszahúzza az egész csapatot. Szerintem 4 fővel az ideális, afölött már kicsit kaotikus, ráadásul egy irányhoz több játékos is fog tartozni, és úgy nem az igazi. Ketten és hárman is oké, egyedül nekem nem jött be. Gyerekeknek is bátran ajánlom, de fel kell készülni, hogy 2-3 parti után nagyon le tud zsibbadni az agy :)
2018. 03. 06.
Kooperáció és Káosz

Azt hiszem a hozzászólásom címe remekül leírta a játékot. Nagyon érdekes és egyedi játékmechanizmussal rendelkezik, ami ugyanakkor számomra gyakran került káoszba. Persze az egyszerű küldik sikerültek így is kicsi csapatunknak, de én gyakran elveszek a játékban és nem veszem észre, hogy léphetek egy bábuval. De maga a játékszabály nem bonyolult csak nagy koncentrációt igényel.

Ami viszont nem tetszik a játékosok kommunikációs eszközei. A nézésnek semmi értelme számomra, mert a táblát figyelem. A bábú meg...no játékostársam lerakta elém. De elég durván. Nézzem a táblát melyik bábuval és mit tudok csinálni, erre megint lecsapja, ismét baromi durván, majd megint és megint és megint...frusztráló volt de rohadtul nem segített rájönni, hogy most mit hagytam ki. Mikor a homokórát fordítottuk meg is kértem, hogy ezt ne így. Utána már nem használta olyan agresszívan és nekem is jobban ment a játék.

Érdekes a helyzet ezzel a játékkal kapcsolatban, mert az egyedi játékmechanika miatt bárkinek tudom ajánlani viszont engem annyira frusztrál a csinálj már valamit bábú, hogy én nem biztos, hogy szívesen játszanék vele megint.
2018. 03. 05.
Csinálj már valamit! Nem, te! Nem, te! Nem, te...

Jól felépített játék sok izgalommal. Nehéz csak jelentőség teljesen nézni a másikra, hogy azt csinálja amire te gondolsz, miközben neki más terve van. Te portálhoz terelnéd a karaktert, a másik csak lépne vele, a harmadik meg egy teljesen másik karakterrel szeretne foglalkozni és nem érti miért nem haladunk... Sokszor megakadnak a bábuk emiatt és a jelentőség teljes nézésből értetlen bámulások lesznek vagy már mutogatás is, ami meg nem éppen szabályos... A csinálj már valamit bábu rendszeresen jár körbe, hogy na csináld már, mire Ő vissza adja, hogy inkább te csináld és ezt játsszuk oda-vissza. Az első pár küldi azért egyszerű, de onnantól hogy cserélgetjük az akciókat jön a káosz. Pár játék nagyon szórakoztató, sok nevetés és sóhaj, de sokat nem lehet vele egyszerre játszani, mert egy idő után uncsi lesz...
2018. 02. 04.
Csitt!

Mikor kiabálnál a másikra de nem lehet. Nagyon mókás játék :D
2018. 02. 03.
Bevásárlás

Egyszerű de nagyszerű. Azt hittem mennyire könnyű lesz, de nem. Maga a játékszabály egyszerű, de a játék maga annyira nem az. Elég érdekes a játék menet. Nagyon jó és szórakoztató.
2018. 01. 02.
A pláza ásza

Ez egy kooperatív játék, vadiúj és egyedülálló mechanizmussal. Ideális lehet pároknak és kisebb társaságoknak. A játék egyedül is játszható, azonban ez az opció kevésbé hozza elő a játék esszenciáját. Többek között a "csinálj már valamit" bábu nyomatékos lehelyezése a társunk elé egyszemélyes módban így kimarad. Az anyaghasználat kitűnő, a játéklapkák gyönyörűen,nagyon részlet gazdagon vannak megrajzolva. Szabály rendszer könnyen tanulható. A homokórát folyamatosan figyelni kell, ami a legfőbb frusztráció forrása. Jól kell taktikázni és gyorsan lépni, majd lelépni! ;)
2017. 12. 13.
2017-ben ez a legjobb

Kétségtelenül ez a legjobb kooperatív játék 2017-ben. Mi ketten játszottuk, hihetetlen izgalmakat ad, miközben pörgős, gyors. Még messze vagyunk a 17 kaland egyszeri teljesítésétől, mert az újabb és újabb állandó szabályokkal addig játsszuk, amíg rutinosan nem megy a szabály alkalmazása. Két fővel remek, de felnőtt partijátéknak is tökéletes.
2017. 11. 29.
Ez egy nagyon jó játék

Szerintem ez egy nagyon jó játék, mert gyors izgalmas, és kalandos, meg mert 1-8 főig játszható. Mi nagyon szeretjük a családdal.
2017. 11. 23.
Fergeteges

Számunkra ez a játék lett 2017 ÉV Játéka!!! Mióta megvan minden nap elővesszük, a 7 éves fiúnk ugyanúgy élvezi, mint az ötvenes nagybácsi.
2017. 11. 15.
Magic Maze

A játék célja, hogy összedolgozva eljuttassuk mind a négy bábut a saját mezőjére, aztán kijuttassuk őket a plázából, mielőtt lejár az idő. Mindezt úgy tehetjük meg, hogy egyrészt minden játékos csak korlátozott irányba tudja mozgatni a bábukat (pl. csak észak felé, vagy csak fel-le), továbbá tilos a játék közben beszélni, ráadásul teljesen szimultán megy a dolog, minden bábut mindenki egyszerre mozgathatja. Ezek az újítások miatt lett a Magic Maze egy vérbeli partijáték: minden játékos kiveszi a szerepét a játékból, ugyanis nincs fölösleges tag a csapatba, mindenki akciója szükséges ahhoz, hogy végre tudjuk vinni az adott küldetést. A játék egyik hátránya éppen ebből ered: a szimultanítás, a folyamatos odafigyelés nagy konfliktusforrás lehet a játékosok között, idegeskedők, alfajátékosok messziről kerüljék el, mert a megmondóemberek, a "miért bénázol ennyit?!" típusú játékosok az egész társaság szórakozását tönkre tudják tenni. A 17 küldetés mind változatos, az első 7 hoz be újabb és újabb állandó szabályokat (pl. minden hősnek egyéni kijárata lesz, a homokóra megfordításánál el kell cserélni az akciólapkákat stb.), a maradék 10 pedig különböző játékvariánst takar (hol jobbak, hol erőltetettek).

Mindezt figyelembe véve a Magic Maze egy nagyon élvezetes kooperatív partijáték, ahol fontos a folyamatos koncentráció, a másikra való odafigyelés. A 17 küldetés kellően változatos, ráadásul a random jövő tájlapkák miatt mindegyik végtelenszer végigjátszható, nem lesz két ugyan olyan játék, ezen felül számtalan helyről be lehet tanulni újabb és újabb kalandokat. Én 2 és 4 fővel próbáltam ki, mind a kettőt nagyon élveztük (már ha nem ugrottunk egymásnak egy bukott küldetés után...). A leírás szerint akár 8 fővel is játszható, én ezt látatlanban sem ajánlanám, óriási káosz születhet belőle. 2-5 főig garantált szórakozást fog nyújtani, sokszor le fog kerülni a polcról.
2017. 10. 29.
Csak ha jó a csapat!

Volt ilyen is, meg olyan is! 4 fős játéknál ha egy valaki bealszik, nem tudja a többiekkel tartani a lépést.. utána h képbe kerüljön.. esély sincs!!
7 fővel is játszottunk már, ott már egy irányba 2 játékos is tud lépni (Északra csak 1 ember), ez nagyban könnyíti a játék menetét, bár úgy vannak akik kimaradnak a játékból!
Ha megy, akkor élvezetes, akár a későbbi küldetésekre is van esély!
2017. 10. 11.
Hamar megkedveltük

Ketten a férjemmel is nagyon szeretjük, sokszor előkerül és igazán vicces tud lenni, amikor próbálsz jelezni a másiknak, hogy csináljon már valamit... Zseniális, hogy nem lehet a játék közben beszélni egymással. Több játékosszámmal még szórakoztatóbb, a szabályok egyszerűek, mégis egy igazi kihívást jelentő játék.
2017. 09. 21.
Egyedül nem megy...

Nem semmi játékmechanika, óriási szórakozás néhány percre, max negyed órára játszmánként. 7 éves ikreimmel nagyon jól megy a játék hármasban is, ellenben egyedül nem is tudtam még megoldani, az 1. küldit sem. Izgalmas kihívás, szinte nap mint nap előkerül, hiszen negyed órás partik vannak, az előkészület is 2-3 perc.
Mindenkinek ajánlom, aki szereti a kooperatív játékokat.
Bár a homokórát figyelni nem mindig sikerül :)
2017. 09. 19.
Simán megkaphatta volna a Spielt

Nagyon egyedi az ahogy össze kell dolgoznunk, és az sem mindennapi, hogy tényleg ennyiféle játékosszámmal működjön egy játék.
2017. 09. 07.
Mindenkinek

Könnyen tanulható (de könnyű is elrontani a szabályokat! :D ) nagyon szórakoztató játék, épp ezért ideális kezdőknek, akiket be szeretnénk húzni társasjátékos körökbe. Idősebbeknek és fiatalabbaknak is jó (sőt a játékleírás szerint színtévesztőknek is, bár nem tudom elképzelni milyen káosz lenne akkor) (mintha színeket rendesen látó játékosokkal nem lenne káosz). Két hosszabb játék között levezetésnek, vagy üdítő közjátéknak kiváló. Intenzíven kell ugyan koncentrálni, de legalább nem sokáig.
2017. 07. 31.
Az év lootja

Végre otthon is ki tudtam próbálni a játékot, amiről már annyi pozitív véleményt olvastam cikkben és láttam videón. Ennél pontosabbak nem is lehetnének a kritikák: könnyed, de ugyanakkor zseniális szórakozás 1-től 8 (nem elírás!) főig, gyönyörű témával és grafikával, izgalmas játékmenettel. Ilyen feszült még soha nem volt a csend!
2017. 07. 23.
Fogjátok és fussatok vele hazáig!

Volt szerencsém kipróbálni a játékot. Számomra zseniális a mechanikája. Az, hogy minden játékosnak meg van határozva milyen irányba kel mozgatnia a bábukat egyszerre szórakoztató és vicces de egyben kimondottan kihívásokkal teli szórakozást nyújt. A party játékok szerelmeseinek vagy a komoly co-op kedvelőinek egyaránt ajánlom :)