Vélemények
Értékeld a játékot!
2018. 07. 01.
„Gyümölcsök, gombok, cicák, panda és most itt a vadnyugat”
A kiadó a már megszokott minőségben újabb kártyajátékkal jelentkezett, amely ismét a számok világát használja fel egy formában, természetesen az elvárt csavarral, csavarokkal megspékelve.
Lapjaink értéke 1-10 között lehet és minél nagyobb a lap értéke annál több van belőle a pakliban. Alapvetően ütésvivős a mechanika, de a legnagyobb értékű lapok a leggyengébbek, amíg a legkisebb értékűek a legerősebbek.
A játékosoknak 11 kártya van a kezében minden forduló elején, abból egyet átad a mellette ülőnek és indul a buli. A pontozás alapját az elvitt ütések jelentik. Maga az ütés is pontot ér és benne a lapok egy része. Így nem kérdés, hogy a játék célja, hogy párbajt indíts és azt te nyerd meg.
A „legkisebb értékű lap a nyerő” mellett megjelenik, hogy egy lap helyett két ugyanolyan értékű már erősebb, két ugyanolyan értékű mellett két ugyanolyan, de kisebb értékben szintén erősebb, majd ezt három ugyanolyan értékű lap szintén legyőzi és így tovább. Aki megnyeri a párbajt, annyi lapot kap egyenként mindenkitől, amennyi lappal azt megnyerte. Tehát vagy gyáván/taktikusan nem mész bele egy párbajba, hogy kevesebbet bukj, vagy bátran szembenézel a többiekkel és kockáztatsz a több ütés, egyben több pont reményében. Mondjuk ez pont az a játék, ahol be kell vállalni, mert annál jobb a játékélmény.
Az utolsó lap kijátszása után értékeljük az ütéseket, az extra lapokat és még pár pontozási szabályt figyelembe kell venni, de jön a következő forduló és mindenki ujja már újabb 11 kártyán pihen. A 7 forduló során a legtöbb pontot megszerző vadnyugati arc lesz a győztes.
A játék jó minőségű, grafikáján visszaköszönnek egy vadnyugati városka szereplői. Bár könnyen tanulható, de a magyar szabálykönyv egyes részeit érdemesebb lenne érthetőbbre fogalmazni, további példákkal magyarázni. Egy játék után már tisztább a kép, de ezen lehetne javítani is. A fordulók végi pontozás könyvelése több időt vesz el, mint amennyit kellene (ez függ a játéktapasztalattól is, de kezdőkkel érdemes együtt számolni) és nem lenne rossz egy pontozófüzet sem vagy más elegáns megoldás (bár ennek hatása az árban biztosan megjelenne).
A kiadó kínálatából nekem a Gyümi az abszolút kedvenc, ezzel is érdemes próbát tenni, akinek egy kis adok-kapok „bevállalós” pókerhez van kedve nagy adag szerencsével megfűszerezve. Bár lövések dördülnek el a párbajokban, de nem fáj, sőt …
A kiadó a már megszokott minőségben újabb kártyajátékkal jelentkezett, amely ismét a számok világát használja fel egy formában, természetesen az elvárt csavarral, csavarokkal megspékelve.
Lapjaink értéke 1-10 között lehet és minél nagyobb a lap értéke annál több van belőle a pakliban. Alapvetően ütésvivős a mechanika, de a legnagyobb értékű lapok a leggyengébbek, amíg a legkisebb értékűek a legerősebbek.
A játékosoknak 11 kártya van a kezében minden forduló elején, abból egyet átad a mellette ülőnek és indul a buli. A pontozás alapját az elvitt ütések jelentik. Maga az ütés is pontot ér és benne a lapok egy része. Így nem kérdés, hogy a játék célja, hogy párbajt indíts és azt te nyerd meg.
A „legkisebb értékű lap a nyerő” mellett megjelenik, hogy egy lap helyett két ugyanolyan értékű már erősebb, két ugyanolyan értékű mellett két ugyanolyan, de kisebb értékben szintén erősebb, majd ezt három ugyanolyan értékű lap szintén legyőzi és így tovább. Aki megnyeri a párbajt, annyi lapot kap egyenként mindenkitől, amennyi lappal azt megnyerte. Tehát vagy gyáván/taktikusan nem mész bele egy párbajba, hogy kevesebbet bukj, vagy bátran szembenézel a többiekkel és kockáztatsz a több ütés, egyben több pont reményében. Mondjuk ez pont az a játék, ahol be kell vállalni, mert annál jobb a játékélmény.
Az utolsó lap kijátszása után értékeljük az ütéseket, az extra lapokat és még pár pontozási szabályt figyelembe kell venni, de jön a következő forduló és mindenki ujja már újabb 11 kártyán pihen. A 7 forduló során a legtöbb pontot megszerző vadnyugati arc lesz a győztes.
A játék jó minőségű, grafikáján visszaköszönnek egy vadnyugati városka szereplői. Bár könnyen tanulható, de a magyar szabálykönyv egyes részeit érdemesebb lenne érthetőbbre fogalmazni, további példákkal magyarázni. Egy játék után már tisztább a kép, de ezen lehetne javítani is. A fordulók végi pontozás könyvelése több időt vesz el, mint amennyit kellene (ez függ a játéktapasztalattól is, de kezdőkkel érdemes együtt számolni) és nem lenne rossz egy pontozófüzet sem vagy más elegáns megoldás (bár ennek hatása az árban biztosan megjelenne).
A kiadó kínálatából nekem a Gyümi az abszolút kedvenc, ezzel is érdemes próbát tenni, akinek egy kis adok-kapok „bevállalós” pókerhez van kedve nagy adag szerencsével megfűszerezve. Bár lövések dördülnek el a párbajokban, de nem fáj, sőt …
2018. 01. 23.
izgalmas, pörgős játék...
Igazi családi játék, könnyű, gyors, és kellemes köntösben van tálalva. Aki ráérez a játékmechanikára az nagyon fogja élvezni!
Igazi családi játék, könnyű, gyors, és kellemes köntösben van tálalva. Aki ráérez a játékmechanikára az nagyon fogja élvezni!