Webáruházunkban sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk a weboldalhasználatra vonatkozó adataidat, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket te adtál meg számukra vagy az általad használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek.

Párosan szép a játék… is

Van úgy, hogy otthon találjátok magatokat egy esős napon, kettesben, és olyankor persze egy dolgot érdemes csinálni... Társasozni! Csak ugye mivel? Sok játék van, ami eleve nem játszható két játékossal, van, amivel meg nem igazán érdemes, mert nem kettővel az igazi. Persze van, ami kifejezetten jó ketten is, illetve vannak kifejezetten kétszemélyes játékok is.

Korábban már megénekeltünk ezek közül néhányat egy páros témájú cikkben, rövid áttekintés jelleggel. Ezt itt olvashatjátok, a Valentin-nap szellemében összeválogatott kis csokrot pedig itt.

A karácsony a szeretet ünnepe, nem a Valentin-nap. Utóbbi leginkább talán a párkapcsolatoké. Ennek kapcsán arra biztatok mindenkit, éljük meg a kapcsolat „nem simogatós” dimenzióit is! Na, nem a kínos, kellemetlen, esetleg fájdalmas dolgokra gondolok – a valentinisták azzal úgyis kivárják a 15-ét –, hanem az orr alá borsot törős kis finomságokra. Jöhetnek a párbaj játékok? Adjatok annak, akik megint széthagyta a zoknijait/hullámcsatjait a lakásban! :D

Egyből egy személyes kedvenccel kezdem a sort, a 7 Csoda: Párbajjal.

A méltán népszerű 7 Csoda társasjáték kétszemélyes változata. Egyszerű, pörgős, mégis lehet benne stratégiát építeni, mert több út vezet a győzelemhez, és a játékidő ellenére is meg van az az érzése az embernek, hogy épül a birodalma, és fejlődik valamilyen irányba. Igen, ez egy mini civilizációépítő, amiben nyerhetünk a háború, a tudományos fejlődés vagy a gazdag kultúra által. Emellett illusztrációkban gazdag, így a kártyák is abszolút hozzák a kellő hangulatot.

7 Csoda: Párbaj

 

És ha már szóba került a birodalomépítés, vessünk egy pillantást a birodalompusztítós játékokra is. (Azt az élményt idézi, mikor a kedves másik átrendezi a lemezeimet, a könyveimet vagy a társasjátékaimat – amiknek egy részét az íróasztalon, egymás hegyén-hátán szokás tárolni. Ez a ténykedés pedig bosszúért kiált!)

Első körben gyújtsuk rá Rómát a hibbant rómaiakra! A morcosabb játékos Attilát és hunjait irányítja, megértő párja pedig Flavius Aetiusszal a rómaiak élére áll. Pontosabban ül, mégpedig nyeregbe. Lóháton, lólépésben gyújtogatnak tüzeket a táblán, míg egyikük el nem lehetetlenül, és menthetetlenül beég – a visszavágóig legalábbis. Az Attila című játék ugyanis 10-20 perc alatt lejátszható, és mint ilyen, az „egy meccs nem meccs” típusú játékok sorát gazdagítja.

Attila

 

Ugyanebben a ligában játszik Dorsonczky József Sixth! című játéka, amelyben színes korongokkal eshettek egymásnak. A csavar a dologban, hogy ezek a színes korongok, ahogy egymás tetejére kerülnek, különböző sakkbábuk lépéseit veszik fel (egy korong a király, a kettő bástya, három a huszár). Az egyes meccseket némi vikinges körítéssel egy hosszabb játékra fűzi fel a szerző Vikingdoms című alkotása, amelyben minden meccs egy sziget lerohanásával zárul…

Sixth

 

Akiknek pedig nem szívügye a tematika, azoknak az érdeklődésére a Sixth! mellett számtalan kétszemélyes taktikai játék tarthat még igényt.

Ott van például a Gipf projekt elnevezésű sorozat. Ennek a harmadik tagjában, a Zértzben a gyűrűkből épített pályára helyezünk fel golyókat, miközben a gyűrűk elszedegetésével folyamatosan csökkentjük a játékteret. Egymás golyóit persze foglyul is lehet ejteni. A pálya elmagányosodott gyűrűi időnként le is szakadnak, így szűkítve tovább a teret. A cél pedig egy meghatározott golyókombinációt fogságba ejteni.

Zértz

 

Vagy a Pylos Classic, amelyben ugyancsak golyózni kell, konkrétan halmot építeni belőlük. Na, nem azért, hogy a vörösingesek einstandolják, csak hogy kiderüljön, ki teszi fel a tetejére (így akár a karácsonyi csúcsdísz felhelyezési jogáért és hasonló dolgok más dolgok tetejére rakásáért is meg lehet harcolni).

Pylos

 

Vagy a Brix – az alternatív, 3D-s amőba. Sajátossága, hogy nem csak a forma (iksz, karika) számít, hanem a szín is (narancs, kék), ráadásul egyszerre mindig két elemet helyezünk le (vagyis egy kettéosztott téglát), adott esetben akár a saját formánkat az ellenfél színével, valamint az ellenfél formáját a saját színünkkel.

Brix

 

De kanyarodjunk is vissza a korongok, körök, négyzetek világából (Miró itt dobná el az ecsetet), egészen az indiánok világáig, és hirtelen megérkezünk a Wakanda című totemépítőt játékhoz. A játékosok totemoszlopokat emelnek, és az győz, akinek az oszlopáról áthatóbban sugárzik a család dicsősége és kulturális gazdagsága (ezen a ponton a pár átugorja a családtervezős szakaszt, és egyből a dicsőséges emlékezés fejezethez ugrik). Ebben szerepet játszik a totemoszlopok helyzete, mintázata (sas, állatbőr, nap, sátor, tomahawk stb) és magassága is.

Wakanda

 

És végezetül egy újdonság, egyben egy kooperatív darab, hogy azért mégiscsak erősítsük azt a bizonyos „vállt vállnak vetve” érzést: Fedőnevek négyszemközt.

Fedőnevek négyszemközt

Ha szeretitek a Fedőneveket, de a barátok nem mindig érnek rá, és a virtuális ellenfeles változat helyett kipróbálnátok valami egészen más, mégis 100%-osan Fedőnevek-élményt, akkor ezt a variációt keresitek.

Fedőnevek négyszemközt egy teljesen kooperatív változat, amelyben pusztán az idő az ellenfeletek… meg egy-két bérgyilkos. Mindketten látjátok a kódkártya egy-egy részét, és mindkettőtöknek kell találgatnia is. Az ügynökök pedig egy-egy ismerős akcióhős képében jelennek meg.

Woland